Isereguleeriv õppimine on tüsilik asi...

... Selle pärast, et ma ei oska seda teha. Test, mis hindab oma valmisolekut iseseisvaks õppimiseks näitas, et ma olen huvitatud õppija ja minu õppimis oskused on madalad. See on nii, tihti mul vaja motivatsioon väljastpoolt ja mulle on väga tähtis, et mulle meeldiks see, mis ma õppin. Et parandada minu õpioskust tuleb pöörata tähelepanu õpieesmärkide seadmisele. On vaja välja selgitama, miks mulle õpeesmärk huvi pakub selleks, et aru saama mille poole püüelda, millesel viisil ja kelle kaasaabil.

Minu eesmärk on aru saadav - lõpetada edukalt ülikooli ja omandada noorsootöötaja kutse. Ma näen, et ülikooli lõpetamine on suur katsetus. Samal ajal ka näen, et pool aasta õppimist juba selja taga ja väikesed võidud juba olemas. Seega arvan, et saan hakkama. Minu peamine takistus, et mul on niisugune iseloom, et ma kergelt taganen raskuste ees. Tuleb võtma ennast kätte ja teha kõiki, mis sõltub minust. Lihtsalt veel vajan toe lähedastest ja kvaliteetse puhkust.
Minu eesmärk jagub allaeesmärgiks, näiteks: lõpetada edukalt esimene ja teine kursus, sooritada eesti keele C1 tase, läbida praktika ja kaitsta diplomitöö. Need allaeesmärgid jagavad ka väikeseks eesmärgiks, aga see on juba pikk lugu. Ma mõtlen et mul on vaja kulutada 3-4-5 tundi päevas, et kõvasti liikuda eesmärgi suunas. Eesmärgi saavutamiseks mul on vaja veel rohkem õppida ja prakteseerida eesti keel, õppida noortega töötamise meetodid ja areneda iseenda.

Juba algas teine semester ja esimesest semestrist on jäänud mõnus mulje. Enam-vähem juba sain aru, kes on noorsootöötaja ja millega ta tegeleb. On edukalt läbitud niisugused ained nagu "Noorte areng ja heaolu" ja "Noorsootöö alused ja korraldus" ja palju teadmised juba saanud. Loodan, et teine semester lõpetan niisama edukalt, kui esimene. Loodan veel, et sel semestril saan teada kuidas toetada noorte arengut, kuidas motiveerida noori ja toetada.
Praegu minu oskused ja teadmised noorsootöö valdkonnas ei ole päris lai sest ma olen ju esimesel kursusel. Ikkagi mõned teadmised juba saanud. Koostöö- ja suhtlemisoskused mul on täpselt tõstnud, aga sel semestril mul on hirmvajalik õppida kuidas on õigesti arvustama. Mõnikord mul on hirm, et minu kriitika solvab kedagi ja ma parem eelistan vaikima. Sel semestril tahan ka omandada projektijuhtimise oskused, tahan kättesaada see värtuslik kogemus projekti läbiviimiseks. Tahan veel rohkem teada noorteinfo teenust.

2 aasta pärast planeerin töötada noorsootöötajana ja võimalikul kolima välismaale. 5 aasta pärast tahan juba olla tugev ja kindel norsootöötaja. Selleks mul on vaja tublilt õppida, veel areneda suhtlemisoskused ja olla aktiivne. 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Mina noorsootöö üliõpilane - juhendajana

“Kutseala kogukond” aine reflektsioon

E-õppimine, hea tuju ja enesereflektsioon.