Mina noorsootöö üliõpilane - juhendajana

Minu reflektsioon esimesest juhendamise kogemusest, kasutades Gibbsi reflektsiooni mudelit. Juhendatava tagasiside on allpool. 
• “Enesejuhtimine, suunamine ja reflektsioon” aine raames saime meie esimest kogemust juhendamises. Igale teise kursuse üliõpilasele anti esmakursuslasi. Mina ka sain juhendatava. See oli Alina, noorsootöö õppekava esimese kursuse üliõpilane. Minu ülesanne oli juhendama Alina portfoolio ehk toetada ja suunata teda sel tööl.
• Juhendamine minu jaoks oli põnev. Selle protsessi alguses ma tundsin erutus, sest ma ei teadnud, kas ma saan hakkama, kas juhendatav on valmis juhendamiseks ja ma ei teadnud mida mind ootab ees. See oli nagu väike katse minu jaoks, sest mulle on natuke raske kontakteeruda uue inimestega. Oli vaja minna mugavus tsoonis välja. Juhendamise protsessi käigus mul oli rõõm, et Alina esitab mulle küsimused ja konsulteerib minuga, siis ma mõtlesin, et teen kõik õigesti. Lõppude lõpus oli rõõm, et me Alinaga saime tööga hakkama. Ma arvan, et selline esimene kogemus on väga kasulik ja on hea, et meil oli võimalus saada selle kogemuse käigus Maria ja kaasüliõpilaste toetuse.
• Minu arvates on hea, et ma alustasin tööd Alinaga kasutades õppematerjali. See abistas mulle väga hästi tööga hakkama saada. Ma valisin enda jaoks sobiva juhendamise stiili oskus/tahe maatriksi alusel. Hindasin Alina oskus ja tahe selle portfoolio täitmisel. Oskus tal oli suur, sest ma esimesel kohtumisel hästi detailselt jutustasin talle kuidas kasutada mahara keskkonda ja mida ta peab tegema samas ka veendusin, et ta sai kõik hästi aru. Tema tahe täita seda ülesanne ma hindasin ka suurena, sest märkasin, et tal on soov õppida ja see on huvitav tema jaoks. Seega ma valisin delegeerimine. Planeerisin ka meie kohtumine kasutades ERVK mudelit.
• Minu arvates, juhendamine läks hästi selle pärast, et ma kasutasin õppematerjali. Esimesel kohtumisel saime Alinaga hästi läbi. Ma konkreetset jutustasin talle tema ülesanne ja näitasin, kuidas kasutada mahara keskkonda. Sõnastasime Alinaga töö eesmärk, töö nõuded, hindasime võimalused ja takistused, teeksime valikud ja määrasime aja piirangud. Tänu sellele struktueeritule plaanile ja hea koostööle saime hea tulemus.
• See kogemus abistas mulle paremini aru saada, mis asi on juhendamine. Mulle on väga veedanud, et minu juhendatav oli Alina - iseseisev ja hea õpija, kes tegelikult tegeles tööga iseseisvalt. Ma ei tea, mida ma tegeks, kui minu juhendatav ei ole nii hea. Kas saaks ma hakkama juhendamisega, kui juhendatav ei ole nii motiveeritud teha seda töö? Ma mõtlen, et selle jaoks on vaja rohkem kogemusi juhendamisel. Inimesed on kõik erinevad ja juhendaja peab olema valmis erinevateks juhtudeks.
• Kui situatsioon kordub, siis ma jälle võtan tugi õppematerjalidest, struktueerin oma tööd, koostan plaani. Aga samal ajal tuleb olla paindlik - arvestada juhendatava motivatsiooni ja käitumisega. Ma mõtlen, et hea juhendamiseks on vaja saada rohkem kogemusi selles töös, seega, kui ma tahan areneda selles suunas, siis on vaja rohkem kogemusi juhendamises saada. 

Alina tagasiside: 
“Minu juhendaja ühendust võtnud päris kiiresti meili teel. Pärast seda hakkasime suhtlema Facebookis.
Esimese kohtumise ajal vahetasime muid kontaktvahendeid ja arutasime tööd, mida peame portfoolioga tegema.
Nagu selgus, mõistan peaaegu kõike juba meie loengust, nii et kõike, mida minu juhendaja mulle rääkis, mina juba teadsin: teadsin, mida ja kuidas teha. Siiski aitas ta minu leidmisel ja kogu portfoolio lehti lisamisel, kuna mul oli nende kõigi asemel ainult üks leht. Ta ütles mulle ka, et on võimalik luua oma disain ja ma kasutasin seda funktsiooni hea meelega. Minu juhendaja oli üllatunud, kui põnevil olin, ja ütles, et mulle meeldib kindlasti selle portfoolio kallal töötada.
Leppisime kokku, et võtan temaga ühendust igal ajal, kui mul abi vaja on, et saaksime kas kohtumise kokku leppida või ta lihtsalt ütleb mulle või saadab mulle nõu, kuidas jätkata.
Maria osutus abivalmis, rõõmsameelseks mentoriks, kes aitas mind portfoolio tegemisel palju. Temaga töötamine oli suur rõõm. Mariaga töötades on teie produktiivsus väga kõrge.”

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

“Kutseala kogukond” aine reflektsioon

E-õppimine, hea tuju ja enesereflektsioon.